henrienliset.reismee.nl

Borneo en Bohol

Hallo allemaal, Hier weer een nieuw verhaal van ons.  We waren gebleven in sandakan in Borneo. Hier hebben we een overnachting gehad en zijn de volgende dag naar Sukao vertrokken om hier 3 river cruises te doen op de Kinabatangan river. Om 4 uur hadden we eerst een sunset cruise waar we heel wat beesten hebben gezien o.a. : probiscus monkey ( neusaap), nog wat andere soorten apen, krokodillen en heel veel vogels (king fisher, hornbills).  2 hoogte punten voor ons: - een krokodil van ongeveer 5 meter op 2 meter van je kleine bootje! - het redden van een aapje wat vast zat aan een vissershaak. Op een gegeven moment zagen we een ander bootje vlug naar de kant varen gevolgd door ons bootje. Er was langs het water een touw gespannen met vishaken om bij hoog water katvissen te vangen. Hier was dus een aap met zijn hand in vast komen te zitten. Het aapje lag al met zijn hoofd onder water en was al bijna verzopen. De mensen durfde eigenlijk niks te doen omdat ze bang waren gebeten te worden door de aap. Wij konden dit echter niet aanzien dus heeft Henri het touw met daaraan de aap boven water getrokken, zodat onze schipper het touw kon doorsnijden. Het aapje lag er levenloos bij maar na een paar seconde kwam het toch weer bij. Het keek ons van de kant af aan met een blik of dat hij ons erg dankbaar was! Al om al weer eens goede daad verricht. Mocht ook wel weer eens na het doodrijden van een hond en een verraan, wat we al mee hadden gemaakt! Na het avondeten zijn we nog op een nacht cruise geweest en de volgende ochtend nog een sunrise cruise gemaakt. Waar we alle dieren nogmaals gezien hebben. Hierna zijn we weer helemaal terug naar Kudat gegaan waar we onze laatste dagen op Borneo aan het strand hebben doorgebracht.  Op Zondag hebben we samen met Howard en Toby de finale van het rugby op tv gekeken. Het leuke was dat we werden uitgenodigd door een Amerikaans stel wat een villa (750 dollar per nacht) huurde! Hier zat een privé kok bij in dus na een diner met op de achtergrond de zonsondergang waren we even in de zevende hemel. Wat een top locatie was dit! Natuurlijk hadden de Amerikanen ook een goede drankvoorraad, dus die hebben we ook maar leeggemaakt aangezien zij de volgende dag toch zouden vertrekken haha.  Via kota kinabalu zijn we gevlogen naar Manilla. We kwamen erachter dat we op een vliegveld zouden landen wat ongeveer 120 km boven manilla lag! De volgende dag hadden we een vlucht vanaf het internationale vliegveld van Manilla wat midden in Manilla ligt. Dus moesten we een hotel in manilla zoeken dicht bij het vliegveld. Dit was niet moeilijk maar er komen wel! Wat een verkeerschaos hebben ze hier zeg! De trip koste ons 4,5 uur!! Aangezien Henri buikgriep had, kun je dus wel raden hoe de sfeer in de bus was ;) De volgende dag meteen naar Bohol gevlogen waar we nu op een eilandje zitten wat Panglao heet en dan op alona beach. Echt weer een super lokatie! We blijven hier ongeveer een weekje en gaan dan naar Leyte waar we als het goed is naar de broer van Richard de Hommel (paljas) gaan. Erg leuk dus.  Gisteren een beetje slecht nieuws gehad. Wat tuig van 15 en 16 vonden het nodig om bij Henri's ouders thuis in te breken terwijl die thuis waren.  Gelukkig zijn ze gefilmd door iemand die zijn camera aan het testen was en hierdoor zijn ze snel op gepakt!  Vandaag hebben we een snorkel trip gemaakt naar een ander eiland. Onder weg hebben we dan ook eindelijk dolfijnen in het wild gespot! een geweldig gezicht om zo'n 30 dolfijnen rond je boot te hebben!  Morgen gaat Henri duiken, wie weet wat dat weer opleverd! Wist je dat : Formaat roeiboot best eng is met een krokodil op 2 meter! Wist je dat : dit zoetwaterkrokodillen zijn en dus niet agressief maar er ook zoutwaterkrokodillen kunnen zitten die dit dus wel zijn! Wist je dat : wij nog steeds van mening zijn dat dit niks uitmaakt wanneer ze honger hebben! Wist je dat : vogelspotters echt rare mensen zijn! Zeker als ze uit Noorwegen komen.   Wist je dat : Henri eigenlijk een hele goede spotter is aangezien hij de vogels overal zag zitten. Zelfs de zeldzame.  Wist je dat : Henri geen moer geeft om vogels en dat het dus grappig is dat hij ze ziet! Wist je dat : een cruise om 6 uur smorgens in de regen nooit grappig is! Wist je dat : gekneusde ribben in combinatie met buikgriep en een verkoudheid ook nooit grappig is! Wist je dat : dit al helemaal niet leuk is wanneer je dit ook nog in een longhouse met een eco toilet hebt.  Wist je dat : Liset dus maar een dag alleen op het strand heeft gelegen. En hier een local dus maar heeft leren zwemmen.  Wist je dat : deze mensen dus gewoon niet de zee in durven, terwijl die hier nou juist zo mooi is.  Wist je dat : na 2 maanden Liset bij de Amerikanen in de villa eindelijk een wijntje op heeft Wist je dat : dat wijntje normaal €35 kost Wist je dat : Henri maar aan de dure cognac en gin zat toen het bier op was.  Wist je dat : een door de midden gehakte duizendpoot nog wel een uur leeft  Wist je dat : een taxi van 3,5 uur met 8 man ook nooit grappig is. Zeker als dit een soort van Opel zavira is.  Wist je dat : Bangkok een speeltuin is in vergelijking met manilla  Wist je dat : ze hier stoplichten hebben die 4 minuten aftellen voordat ze op groen staan.  Wist je dat : het dan nooit grappig is als er dan maar 2 auto's over kunnen omdat je aan de overkant van de kruising gewoon weer aansluit voor de volgende Wist je dat : de Filipijnen erg goedkoop zijn.  Wist je dat : een liter bier in een restaurant je €1,10 kost en een literfles cola 80 cent! Wist je dat : een liter fles gin je nog geen €2,00 kost.  Wist je dat : de tonic die je er bij mixt duurder is dan de gin Wist je dat : je dus wel kunt raden hoe onze glazen eruit zien! Wist je dat : Henri eindelijk weer bacardi Lemon op heeft! Wist je dat : Henri eindelijk naar de kapper is geweest Wist je dat : dit al 10 weken geleden was! En je dus wel kunt raden hoe dit er uit zag.  Wist je dat : dit maar liefst €0,90 kost! Wist je dat : Liset voortaan maar beter in een burka kan gaan rond lopen Wist je dat : dat dit komt omdat ze door werkelijk alle insecten wordt gebeten  Wist je dat : dus zon beetje de hele wereld van haar houd! Wist je dat : Henri altijd iets heeft Wist je dat : Henri nu die genezen is van alles nu weer een bult op zijn voorhoofd heeft.  Wist je dat : dit kwam door het onderwater zwemmen in een zwembad.  Wist je dat : Henri nog steeds van mening is dat dit door het zwembad komt.  Wist je dat : Liset gewoon denkt dat het beter is om je handen vooruit te steken in plaats van je hoofd onderwater  Wist je dat : we toch wel heel blij zijn met een zwembad aan zee na 2 maanden zonder zwembad.  Wist je dat : iedereen hier wel heel erg wil laten zien dat ze in Jezus geloven! Wist je dat : hier Duitse opa's de mooiste vriendinnen hebben! Wist je dat : dit misschien wel komt omdat ze een balleknijper dragen.  Wist je dat : na een fles gin, opstaan om 5:30 niet echt fijn is Wist je dat : dit wel weer wordt goedgemaakt door de vele dolfijnen die je dan ziet! Wist je dat : dat we moeilijk hier kunnen bellen vanwege de slechte wifi Wist je dat : je als je wilt ons kunt bellen op 00639474286863 Wist je dat : je wel even rekening moet houden dat het hier 6 uur vroeger is! Wist je dat : we het erg leuk hebben hier Wist je dat : we hier dan ook niet weg willen! Wist je dat : we jullie toch ook wel missen! Wist je dat : we er nu een eind aan gaan breien! Wist je dat : we de reacties dus dan ook erg leuk vinden om te lezen Wist je dat : we hier dan ook weer met smart op wachten! Wist je dat : we jullie nu het allerbeste wensen! Heel veel groetjes! Henri en Liset

john

weten jullie dat we jullie missen, maar de verhalen en de foto"s maken het goed, groetjes.

Shirley Gouw

Hey luitjes,
Wat superleuk dat jullie op Bohol zitten! Geweldig duiken daar he! Ik werd helemaal blij toen ik las dat Henri een aapje had gered! Wat ontzettend goed zeg! Nu heb je zeker wat goede karma opgebouwd, nadat je een varaan en een hond hebt doodgereden :)))
Geniet van Leyte, duiken daar is echt fenomenaal.......ben stiekem een klein beetje jaloers op jullie...... :))))

XXXX
Shirley & Ties

Henri

Heb de hond en varraan natuurlijk niet zelf dood gereden maar de chauffeur.
Ben net wezen duiken bij balicasag en heb een super grote schildpad van bijn 1,80m gezien!!!!

Tini v. Erp

Dag Henri & Liset,
Jullie maken het wel goed zo te lezen en je hebt er nog veel plezier in. De tijd gaat hard je hebt er al een derde op zitten van jullie reis. Gisteren avond zijn we op bezoek geweest bij je ouders, de oude buren, Pieta en ik we hebben een gezellige avond gehad.
Afgelopen dinsdag zijn wij uit Thailand vertrokken wij hebben het daar ook goed gehad en weinig van de overstromingen mee gemaakt.

Henri & Liset nog vele fijne dagen en geniet ervan.

Groetjes Tini

Marloes Mus

Hey Liset en Henri,

Wat een geweldige verhalen weer. Behalve dan die over de inbraak bij je ouders Henri. Wat een vreselijke mensen zijn er toch. Goed dat ze zo snel zijn opgepakt.
Zo te horen genieten jullie steeds meer van jullie reis. Veel plezier samen en ik bel!!

Kus Marloes

Corinne

He jullie,
Wat een avonturen allemaal. Klinkt heerlijk, op die buikgriep na dan. En wat is iedereen gastvrij, zoiets zul je in Nederland niet snel meemaken.
Wat een k@&#-jong, trouwens bij jullie thuis. Hadden ze veel meegenomen? Erger is nog het gevoel dat je niet eens veilig bent in je eigen huis. Bah.
Geniet er nog van, maar volgens mij doen jullie dat zeker.

Dikke kus,
Corinne
En een natte kus van Renske (ze snapt niet altijd dat dat (nu nog) met je mond dicht moet)

Gijs

Wisten jullie dat: ik steeds minder zin krijg om te werken?
Wisten jullie dat: ik graag een uurtje zou willen stoeien met zo'n krok als ik daarvoor in de plaats met jullie mee zou kunnen?
Wisten jullie dat: ik weet dat jullie dat al wisten?

Hent

Gijs,
Zou toch ff wachten op de foto's voor je gaat stoeien!
Wist je dat : wij nu denken dat Pietje weer een tand mist!

truus van de veerdonk

LISET EN HENRI HET IS HEEL LEUK OM JULLIE VERHALEN TE LEZEN .
GENIET ER MAARVAN
GROETJES VAN DE DONDERAVOND GROEP

Ingrid

Wat een verhaal weer :D Jullie zijn volop aan het genieten samen! Fijn om te lezen!
Ook fijn dat die snotapen, die menen ergens binnen te komen waar ze niet horen, snel zijn opgepakt!
Geniet er weer van en ik wacht vol smart op het volgende verhaal/foto's...

Liefs, Ing

jorge en natasja

hoi hoi luitjes zo te zien hebben jullie het super naar jullie zin.
ik zou best met jullie willen ruilen,wat een verhalen zeg het lijkt ons super op dat allemaaal mee te kunnen maken.
geniet er maar lekker van en kijk uit groetjes van ons