henrienliset.reismee.nl

Jungle Khao Yay (Pak Chong) en Koh Tao

Hoi Luitjes!!

Henri :

Op Maandag vertrokken richting Khao Yai Natural park. Na ongeveer 3,5 uur met de trein te hebben gereden, kwamen we aan op het station van Pak Chong waar Mike de eigenaar van Bobbys appartments ons ophaalde van het station. We kregen een heel mooi appartementje en na in Bangkok te zijn geweest was dit wel lekker.

Dezelfde dag zijn we voor een halve tour naar een natuurlijke bron en een vleermuizengrot (lees berg) gegaan. Eindelijk lekker kunnen zwemmen in super helder water!!! Met temperaturen van 30 graden is dit wel weer eens lekker. Na het zwemmen zijn we in een vleermuizen grot geweest waar we duizende vleermuizen zagen hangen. Hierna( het werd langzaam donker) gingen we naar buiten, en zagen we alle vleermuizen uit de grot vliegen. We zagen voor een uur lang miljoenen vleermuizen de grot uit vliegen. Dit was echt een unieke ervaring!

Hierna zijn we terug naar het appartement gereden waar we lekker hebben gegeten wat gekookt werd door de vrouw van Mike die overigens Thais is. Hierna zijn we maar gelijk gaan slapen want we waren behoorlijk moe, want we hadden namelijk de nacht ervoor bijna niet geslapen (een verlate jatleg zullen we het maar op houden). De volgende dag moesten we toch al vroeg op ivm de jungle tour.

Om 6 uur opgestaan ontbeten en toen doorgereden naar Khao Yai national park. We hadden een gids van ongeveer 1,5 meter hoog en dubbel ADHD die dan ook nog eens vrolijk red bulletjes drinkt, dus dan weet je het wel in zon klein lichaampje hahaha. We noemen hem verder in dit verhaal Mister sexy omdat hij per zin ongeveer 1x het woord sexy zegt.

Na nog geen 15 min te hebben gereden in het park stopte de auto direct omdat de gids Gibbons hoorde in de jungle. Voor dat we het wisten waren we al rennend en fotograferend door de jungel aan het crossen. Mister sexy vertelde ons dat de Gibbons niet veel voor kwamen in het park en dat we dus erg veel geluk hadden dat we ze goed konden zien en dan zowel de zwarte als de witte Gibbon. Het geluid dat ze maken om hun territorium af te bakenen is wel zo iets unieks dat wij er kippenvel van kregen.

Na een korte pauze zijn we echt gaan hiken door de jungle voor ongeveer 3 uur. Dit was best zwaar want de dag ervoor had het er hard geregend,waardoor de paden modderig waren. We zagen er diverse apen (makaken) en vele andere mooie flora en fauna! Gelukkig kregen we speciale sokken tegen de bloedzuigers!! Dit was ook hard nodig want binnen de kortste keren waren deze pokke beesten bezig door je kleren te komen voor wat bloed! Als hoogte puntje was de weg bezaait met makaken toen we uit de jungle kwamen wat mooie fotos en filmpjes heeft opgeleverd.

Na de lunch zijn we naar een waterval gegaanwaar een scene van de filmā€the beachā€ was opgenomen. Hierna zijn we op olifantentocht gegaan. Van de 10x kom je, zeggen ze, je ze wel 7x tegen. Wij hadden alleen de pech dat wij ze niet zagen. Verder dan wat verse voetsporen en wat geluiden in de verte zijn we niet gekomen. Wel zijn we een King scorpion tegen gekomen die mister sexy wilde gaan vangen. Toen hij hem had gevangen zette hij de schorpioen op mijn schouder, hier was ik niet zo heel blij mee en keek maar de andere kant uit (zie foto). Toen ik echter naar mijn schouder keek zag ik dat mister sexy de schorpioen had los gelaten en dat die dus nog ergens op mijn schouder zat. Toen ik voelde dat de schorpioen naar beneden probeerde te klimmen kun je dus wel raden wat voor paniek er bij mij uitbrak. Mister sexy vond het allemaal heel erg grappig want even later vertelde hij mij dat deze soort niet zo giftig is als men denkt en alleen maar voor een bijen steek zorgt.

De volgende dag hebben we lekker niks gedaan (nou ja wat was dan). En hebben een beetje uitgevogeld hoe we terug naar bangkok zouden gaan.

De volgende dag in bangkok aangekomen regende het en waren zowat alle hostels vol zodat we in een of ander hostel terecht kwamen waar we zoiets van hadden : we blijven hier maar 1 nacht! De volgende ochtend naar onze eerdere hostel gegaan waar we gelukkig lekker konden douchen en onze spullen konden opbergen zodat we nog wat door bangkok konden lopen.

Liset:

Om 19:00 uur zijn we naar de plaats gegaan waar omze bus zou vertrekken richting cham porn. Om negen uur vertroke deze en de reis verliep voorspoedig. Op een paar vervelende dronken kiwiā€™s na ( Nieuw Zeelanders) verliep de reis rustig. Om vijf uur ā€˜s ochtends aangekomen in cham porn. Hier vertrok de boot om zeven uur richting Koh tao. Aangekomen op Koh Tao werden we opgewacht door Ties en Shirley van de duikschool. Zij hebben ons naar onze accomodatie (wat op 20 meter van de zee ligt!! Whoehoe! Filmpje volgt) gebracht en even kort wat uitgelegd over het eiland en het duiken. Verder deze dag rustig aangedaan en ā€˜s avonds nog even lekker weze borrelen in een leuke beachbar!

Zondag zijn we begonnen met de duikcursus ( nog niet echt spannend) dit was vooral theorie. Videoā€™s kijken en vragen beantwoorden. Maar omdat we het nogal gezellig hadden met Shirley duurde dit toch nog ongeveer 5.5 uur. De volgende dag geen duiken want we gingen naar The Fullmoonparty. Dit feest is op Koh Pagnan ongeveer een uur varen van Koh tao. We vertrokken om half drie ā€˜s middags met de boot en hebben bij aankomst dus eerst even wat rondgelopen en wat gegeten. Om ongeveer 19:00 uur zijn we naar het strand gegaan en kon het feesten beginnen!

The fullmoonparty is echt giga groot en druk met veel bizarre mensen en leuke drankjes (buckets) je koopt dus een emmertje met een fles drank, een blikje fris en een flesje red-bull. Dit alles wordt bij eklaar gegooid en er worden wat rietjes ingestoken en Have Fun! Op het strand waren verschillende vuur acts te zien en super leuk om mee te maken. Henri heeft nog een prive show gegeven door te gaan touwtje springen. Ik hoor jullie denken ā€œ touwtje springen is toch niks appartsā€ nou dit wel want het touw stond in brand. Hij bracht het er gelukkig soepel en goed vanaf, helemaal in vergelijking met andere die met hun dronken hoofd gewoon tegen het touw liepen.

Na een nacht vol feesten,dansen en drinken was daar dan de geweldige zonsopkomst! Zelden zo mooi gezien. Na dit geweldige plaatje was het dan toch echt tijd om ons richting de pier te begeven om vervolgens de boot terug te nemen naar Koh Tao. Henri weet inmiddels na dit feest dat een waterfles prima als kussen kan dienen en een boot niet vervelend slaapt!

Woensdag en Donderdag zijn we verder gegaan met onze duikcursus. Woendag de eerste oefeningen in het water en een kleine duik. IK was behoorlijk gestresst maar uiteindelijk ging het prima! Vandaag onze eerste en tweede officiele duiken gemaakt. Dit ging goed en was super mooi om te zien , wel had ik nog aardig wat paniek momenten maar dat zal vanzelf wel beter gaan!

Dit was onze update tot nu toe. We gaan proberen de volgende keer wat eerder iets op de site te zetten zodat de verhalen niet zo extreem lang worden!

Tot de volgende keer

Groetjes

Henri en Liset

Rick en Noortje

Hee Henri en Lisette,
Wooow wat gaaf! ik zit jaloers thuis op de bank de verhalen te lezen. wat een beleving en ervaring! super. Geniet er samen van!! Nog heel veel plezier x Rick en Noortje

Marscha

Wow, klinkt echt super gaaf allemaal! Ben ook gewoon helemaal niet jaloers want hier zit ook in een prachtige omgeving met stralend weer....ahum. Geniet ervan!!

Johnny Cash

Hoi Henrie en Liset,

Heb jullie mooie verhalen gelezen, en zo te zien komen jullie niets te kort aan eten en drank :-)
Dag Mister Voetbal afgelopen zondag hebben de lampenkapjes niet kunnen winnen van onze jongens met drie sterren, 2-2 was de uitslag maar dit zul je allang weten, denk ik ! Met Oss'20 C1 gaat het tot op heden niet zo best verloren van Deurne met 5-1 en van Gemert met 3-0 en gelijk tegen Volharding 2-2 maar deze hadden we moeten winnen volgens Jo (ik was er die zaterdag helaas niet bij), Deurne en Gemert zijn volgens Jo en mij toch de kampioensteams, maar we zullen zien! Aan inzet ligt het niet, maar fysiek moeten we het helaas vaak afleggen. Wouter heeft een hamstring blessure en ligt er +/- 6/7 weken eruit, we zitten er aan te denken om er toch 1 speler erbij te halen, maar dat gaan we de komende week met TC over vergaderen. Zo genoeg gelult over voetbal, hoe gaat het met jullie ? Zo aan de foto's te zien genieten jullie enorm en gelijk hebben jullie. Ik zal Jo uitleggen hoe hij contact met jullie kan houden, want dat was hem nog niet helemaal duidelijk ! ;-) De groetjes van Jo, mij en de jongens van Oss'20 C1 en ik zal ze de komende week nogmaals benaderen en zeggen dat het de grootste moeite waard is om jullie site te gaan volgen, Hadou en we zullen jullie regelmatig een mailtje blijven sturen.

Bea

Leuk om op deze manier met jullie mee te reizen en ook iets van de wereld te zien.

TON

Geweldig wat jullie zo meemaken, lekker idee een schorpioen op je schouder!!
Wel een goed idee op dat feest een emmer, fles drank en rietjes, zullen we bij ons op het terras ook eens gaan doen!! Nog veel plezier en we blijven jullie volgen
Ad en Ton

George en Hennie Doest

Hallo Henri,
Het magneetje is een magneet die je op de koelkast kunt plakken. Liefst met een voorstelling van de twintowers,mocht dat niet lukken dan maar wat anders
van Maleisie.
Alvast bedankt voor de moeite.
veel reisplezier van George en Hennie Doest. Wij genieten met jullie mee , want wij zijn daar ook geweest. Lisette het pilsje bij de Bommel smaakt lang niet zo lekker nu jij het niet serveert.
Doei.